22.04.20


ПРИРОДОЗНАВСТВО

Завдання для дистанційного навчання для 5-А та 5-Б класів

23 квітня 2020 р.

Дистанційна робота

Добрий день, мої дрогі учні!

Сьогодні пропоную  вам для опрацювання  дистанційно наступну тему

Тема: «Водне  середовище життя організмів»

Водне середовище — це різні водойми планети від маленьких струмків до океанів.
У водному середовищі існування провідна роль належить температурі, освітленню, тиску, газовому складу, солоності води, рельєфу дна, швидкості водних течій.
ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ водного середовища:
• має різний вміст солей (розрізняють прісні річки, ставки, озера, джерела та солоні моря і океани);
• світло зосереджене у верхніх шарах водойм;
• коливання температури не такі різкі, як у повітрі, але тепліше у верхніх шарах водойми;
• вода має менший уміст кисню, ніж атмосфера, він зосереджений у верхніх шарах (одні тварини для дихання використовують кисень, розчинений у воді, інші – атмосферний кисень);
• значні перепади тиску.

Тварини водного середовища: окунь, щука, синій кит, жук-плавунець, дельфін, акула, кашалоти, креветки, кальмари, раки, краби, восьминоги, медузи, дафнія, скат, поліпи, морські зірки. 

Рослини водного середовища: водорості, біле латаття, ряска, глечики жовті, осока, очерет, стрілолист, лепеха, сусак, рогіз. 

ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до водного середовища:
• дихають розчиненим у воді киснем за допомогою зябер, через шкіру;
• обтічна форма тіла вкрита слизом;
• піднімаються на поверхню води, щоб вдихнути повітря (дельфіни, кити);
• тварини водних глибин не мають взагалі або поганий зір;
• у деяких глибоководних організмів є світні органи;
• підшкірний жир у великих мешканців холодних морів (морські слони, моржі, тюлені)
• наявність плавців для збереження рівноваги та хвоста в ролі керма, плавальних перетинок між пальцями в селезня, бобра, жаби, ластів у тюленів та моржів, задні кінцівки у формі весла в жука-плавунця;
• реактивний рух у протилежну сторону до випущеного струменя води (медузи, восьминоги, кальмари);
• у водоплавних птахів та бобрів спеціальна рідина, що змащує та захищає покрив  від намокання.
ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН до водного середовища:
• зелені рослини живуть у верхніх шарах водойми, куди надходить світло;
• водні рослини мають гнучке стебло, бо коренями прикріплені до дна водойми, а листки й квітки плавають на її поверхні (латаття біле, глечики жовті, ряска);
• листки деяких водяних рослин нагадують стрічки для збільшення поверхні вбирання з води кисню та поживних речовин (водорості).

ОЗНАКИ ТВАРИН для визначення, чи мешкає у водному середовищі:
• наявність зябер; 
• замість кінцівок плавці та хвіст для плавання; 
• обтічна форма тіла зі слизом; 
• найбільші тварини планети живуть тільки у воді; 
• плавальні  перетинки на кінцівках; 
• ласти в тварин; 
• здатність до реактивного руху.

ОЗНАКИ РОСЛИН для визначення, чи мешкає у водному середовищі:
• характерний вигляд водних рослин: дуже довге гнучке голе стебло; 
• листя за формою подібне на стрічку. 

1.     Подивіться відеоурок «Водне середовище життя організмів».

2.     Записуємо в зошит:
23 квітня
Дистанційна робота
Тема: «Водне середовище життя організмів»

3.     Опрацюйте параграф 41 підручника.

4.     Користуючись додатковими джерелами інформації (довідниками, енциклопедіями, Інтернет-ресурсами), підготувати повідомлення про будь-яку тварину – мешканця водного середовища за таким планом: 1) назва тварини, 2) де мешкає, 3) які особливості будови тіла забезпечують пристосування тварини до водного способу життя. (Надіслати фото)

5.     Хто ще не виконав завдання з минудого уроку – виконайте! * Творче завдання
Створити 3D плакат за зразками на одну з тем:
«Середовище існування організмів»
«Наземно-повітряне середовище життя організмів»;
«Водне середовище життя організмів»;
«Грунтове середовище життя організмів». (Надіслати фото)

6.     Дайте відповіді на запитання тесту. Зайдіть за посиланням
Код доступу 297960

Дедлайн 23 квітня 23.00

Тест проходити один раз

Бажаю успіху!

Немає коментарів:

Дописати коментар