ПРИРОДОЗНАВСТВО
Завдання
для дистанційного навчання для 5-А та 5-Б класів
23 квітня 2020 р.
Дистанційна
робота
Добрий
день, мої дрогі учні!
Сьогодні
пропоную вам для опрацювання дистанційно наступну тему
Тема: «Водне
середовище життя організмів»
Водне
середовище —
це різні водойми планети від маленьких струмків до океанів.
У водному середовищі
існування провідна роль належить температурі, освітленню, тиску, газовому
складу, солоності води, рельєфу дна, швидкості водних течій.
ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ водного середовища:
• має різний вміст солей
(розрізняють прісні річки, ставки, озера, джерела та солоні моря і океани);
• світло зосереджене у
верхніх шарах водойм;
• коливання температури не
такі різкі, як у повітрі, але тепліше у верхніх шарах водойми;
• вода має менший уміст
кисню, ніж атмосфера, він зосереджений у верхніх шарах (одні тварини для
дихання використовують кисень, розчинений у воді, інші – атмосферний кисень);
• значні перепади тиску.
Тварини водного середовища: окунь, щука, синій кит, жук-плавунець,
дельфін, акула, кашалоти, креветки, кальмари, раки, краби, восьминоги, медузи,
дафнія, скат, поліпи, морські зірки.
Рослини водного середовища: водорості, біле латаття, ряска,
глечики жовті, осока, очерет, стрілолист, лепеха, сусак, рогіз.
ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до водного середовища:
• дихають розчиненим у воді
киснем за допомогою зябер, через шкіру;
• обтічна форма тіла вкрита
слизом;
• піднімаються на поверхню
води, щоб вдихнути повітря (дельфіни, кити);
• тварини водних глибин не
мають взагалі або поганий зір;
• у деяких глибоководних
організмів є світні органи;
• підшкірний жир у великих
мешканців холодних морів (морські слони, моржі, тюлені)
• наявність плавців для
збереження рівноваги та хвоста в ролі керма, плавальних перетинок між пальцями
в селезня, бобра, жаби, ластів у тюленів та моржів, задні кінцівки у формі
весла в жука-плавунця;
• реактивний рух у протилежну
сторону до випущеного струменя води (медузи, восьминоги, кальмари);
• у водоплавних птахів та
бобрів спеціальна рідина, що змащує та захищає покрив від намокання.
ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН до водного
середовища:
• зелені рослини живуть у
верхніх шарах водойми, куди надходить світло;
• водні рослини мають гнучке
стебло, бо коренями прикріплені до дна водойми, а листки й квітки плавають на
її поверхні (латаття біле, глечики жовті, ряска);
• листки деяких водяних
рослин нагадують стрічки для збільшення поверхні вбирання з води кисню та
поживних речовин (водорості).
ОЗНАКИ ТВАРИН для визначення,
чи мешкає у водному середовищі:
• наявність зябер;
• замість кінцівок плавці та
хвіст для плавання;
• обтічна форма тіла зі
слизом;
• найбільші тварини планети
живуть тільки у воді;
• плавальні перетинки
на кінцівках;
• ласти в тварин;
• здатність до реактивного
руху.
ОЗНАКИ РОСЛИН для визначення, чи мешкає у
водному середовищі:
• характерний вигляд водних
рослин: дуже довге гнучке голе стебло;
• листя за формою подібне на
стрічку.
1. Подивіться
відеоурок «Водне середовище
життя організмів».
2. Записуємо
в зошит:
23
квітня
Дистанційна
робота
Тема:
«Водне середовище життя організмів»
3. Опрацюйте
параграф 41 підручника.
4.
Користуючись додатковими джерелами інформації
(довідниками, енциклопедіями, Інтернет-ресурсами), підготувати повідомлення про
будь-яку тварину – мешканця водного середовища за таким планом: 1) назва
тварини, 2) де мешкає, 3) які особливості будови тіла забезпечують
пристосування тварини до водного способу життя. (Надіслати
фото)
5. Хто
ще не виконав завдання з минудого уроку – виконайте! * Творче завдання
Створити 3D
плакат за зразками на одну з тем:
«Середовище
існування організмів»
«Наземно-повітряне
середовище життя організмів»;
«Водне
середовище життя організмів»;
«Грунтове
середовище життя організмів». (Надіслати фото)
6.
Дайте відповіді на запитання тесту. Зайдіть за посиланням
Код доступу 297960
Дедлайн 23 квітня 23.00
Тест проходити один раз
Бажаю успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар